Dinh Quan은 1964에 Haiphong에서 태어나고
1990에 하노이 미술대학(Hanoi Fine Arts College)을 졸업했으며-
잘 완성된 아름답게 정제된 여성의 그림들, 현실적인 것보다 초현실주의인-
그의 래커그림에서 항상 선두적 위치를 차지하고 있다.
이들 여인들은 유령처럼, 가끔 관능적이고,
그리고 때때로 분리되어진 것처럼 보인다.
Dinh Quan은 단순한 래커그림에서 동적유형을 찾아내고
래커그림을 전통적인 예술에 혁신적인으로 접근하는 실험을 하였다.
래커는 베트남에서 자라는 여러종의 나무에서 나는 투명한 수액이다.
래커는 다양한 색과 재료로 혼합될 수 있고, 래커그림들을 만드는
전통적인 방법은 길고, 힘겨운 처리과정으로 층층을 칠하는 것이다.
Dinh Quan은 그의 그림에 특수한 표면직물을 사용하여 3차원적인 느낌을
나타낼 수 있도록 래커를 금, 은, 에폭시(epoxy)와 같은 재료를 섞는
변형된 기술을 적용하였다.
그는 중국(1994), 일본(1996, 1997, 1999, 2000), 프랑스(1996),
싱가포르 (1996, 1998, 1999, 2000, 2002), Norway (1997), 필리핀(1997, 1999),
홍콩(1998, 2001), 미국(1997, 1998, 2000), 영국(1999, 2002),
대만 - 타비부 갤러리(1998, 2000, 2002, 2004), 대만(2000), 말레지아(2001, 2002),
룩셈부르크(2002) 그리고 벨기에(2002)와 같은 몇몇 나라에서 전시회를 가졌으며
싱가폴 예술 박물관(Singapore Art Museum), 베트남 미술들 박물관
그리고 말레지아(Malaysia)의 국립미술관등에서 그의 작품을 볼 수 있다.
Vietnamese Beauty
Two friends
Tree of Life
Falling Leaves I
Falling Leaves II
Nude I
Young girl with banana leaf
Nude and Banana Leaf
Nude and Banana Leaf II
Nude with Banana Leaf III
Nude with Parasol
Dancer
Prayer I
Prayer II
Enlightened Thoughts
Red Nude
Dreaming
Dreamer
Red Dreamer
Lovers
Unrevealed I
Unrevealed II
Autumn Nude
Nude With Lotus Leaf II
Resting Woman
Vietnamese Woman
★Dinh Quan was born in 1964 in Haiphong and graduated from
Hanoi Fine Arts College in 1990.
Female figures - which are well finished and beautifully refined,
surrealist rather than realistic
- always occupy a central position in his lacquer paintings.
Using a lacquer-based paint, these women sometimes look ghostlike, sometimes sensual, and at times deconstructed. Dinh Quan has experimented with innovative approaches to the traditional art of making lacquer paintings and invented a dynamic style of lacquer painting that is unique. Lacquer is a clear sap stemming from various species of trees growing in Vietnam. Lacquer can be mixed with a variety of colours and substances, and the traditional way of making lacquer paintings is to paint layer upon layer in a long and arduous process. Dinh Quan applies a modified technique and mixes lacquer with a variety of substances such as gold, silver and epoxy to achieve a special surface texture and three-dimensional feeling to his paintings.